▪️پاسخ قائممقام آخوندی به اظهارات یک کاندیدا
▪️پاسخ قائممقام آخوندی به اظهارات یک کاندیدا ❗️?❗️ میرسلیم،اقتصاد صنعت هوایی را نمیشناسند اصغر فخریهکاشان در واکنش به سخنان میرسلیم، یکی از کاندیدا ریاست جمهوری در دومین مناظره و اینکه وی گفته بود ساخت قطعات هواپیما در ایران میتواند انجام شود عنوان کرد: ?ساخت ۱۰ تا ۲۰درصد قطعات در ایران و استفاده در هواپیماهای خارجی
▪️پاسخ قائممقام آخوندی به اظهارات یک کاندیدا
❗️?❗️ میرسلیم،اقتصاد صنعت هوایی را نمیشناسند
اصغر فخریهکاشان در واکنش به سخنان میرسلیم، یکی از کاندیدا ریاست جمهوری در دومین مناظره و اینکه وی گفته بود ساخت قطعات هواپیما در ایران میتواند انجام شود عنوان کرد:
?ساخت ۱۰ تا ۲۰درصد قطعات در ایران و استفاده در هواپیماهای خارجی مستلزم آن است که این توان در داخل وجود داشته باشد. دوم، این قطعه از نظر استانداردهای بینالمللی مورد تأیید قرار بگیرد. سوم، شرکت خارجی که میخواهد آن را استفاده کند، برای استفاده از آن، رضایت داشته باشد. چهارم، باید چنین کاری اجازه صادراتی از طرف کشورهای صادرکننده هواپیما داشته باشد. پنجم، این اقدام با زمانبندیای که مد نظر ماست، سازگار باشد و قیمت تمامشده آن هم مناسب باشد. در کشور قطعا توانهایی برای ساخت هست؛ اما همه این قطعات، استاندارد بینالمللی ندارد.
? بههمیندلیل در هواپیماهای داخلی خود هم که قرار بود بسازیم و تاکنون نساختیم، مجبور شدیم به سراغ افرادی برویم که دارای استاندارد باشند و آنها قطعات را برای ما تأیید کنند. درحالحاضر هیچکدام از آنها در کشور امکانپذیر نیست.
? حتی اگر همه این شرایط فراهم باشد، حداکثر میتوانید روی صد هواپیما، صد قطعه بگذارید ، کجای دنیا برای صد هواپیما، سرمایهگذاری هنگفت میکنند، وقتی هیچ تضمینی وجود ندارد که ایرباس یا یک هواپیماساز دیگر آن قطعه را بخرد. اطلاعات آقای میرسلیم متأسفانه کافی نبوده است.
?ما به جای اینکه به ایرباس بگوییم صد قطعه میسازیم، شرکتهای دانشبنیان را به ایرباس معرفی کردهایم تا آنها را ارزیابی کند و بررسی کند کدامیک از آنها میتواند چه قطعه یا نرمافزار را بسازد و پس از آن، این قطعات یا نرمافزارها را در زنجیره تدارکات ایرباس قرار بدهد. ممکن است این فرایند به ۵۰ هواپیمای ما نرسد؛ اما وقتی به این مرحله رسید، شرکتهای ایرانی یکی از ساپلایرهای ایرباس خواهیم بود و به جای اینکه برای صد هواپیما قطعه بسازیم، برای هزار هواپیما در سال، فعالیت خواهیم کرد.
? با تشکیل کمیته مشترک با ایرباس و معاونت فناوری ریاستجمهوری، این اقدام را در دستور کار قرار دادهایم؛ بنابراین آقای میرسلیم که چنین اظهاراتی دارد، قطعا اقتصاد صنعت هوایی را نمیشناسد. اکنون برای خرید هواپیما از بزرگان هواپیمایی اقدام کردهایم. وقتی این هواپیما را زودتر به کشور وارد میکنیم، صرفهجویی ارزی کرده و اشتغال ایجاد میکنیم و با تعمیرات با کمک ایرباس، دانش را پلهپله به داخل کشور منتقل میشود.
برچسب ها :
ناموجود- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰